FAQ – POMOC

  1. ODBLOKOWYWANIE
    Po zlokalizowaniu hulajnogi ELO na mapie odblokuj ją skanując kod QR. Jeśli napotkasz trudności podczas skanowania włącz latarkę w swoim telefonie. Z jednego konta w aplikacji ELO można odblokować tylko jedną hulajnogę. Możesz natomiast podpiąć tę samą kartę płątniczą pod wiele kont. Na ten moment nie ma możliwości odblokowania kilku pojazdów z jednego telefonu.

  2. ROZPOCZYNANIE PRZEJAZDU
    Gdy hulajnoga jest już odblokowana możesz zaczynać jazdę. Pamiętaj by założyć kask dla swojego bezpieczeństwa. Odepchnij się energicznie nogą by hulajnoga była w ruchu. Następnie użyj manetki przyśpieszenia, która znajduje się po prawej stronie kierownicy. Aby zwolnić użyj hamulca który znajduje się po lewej stronie kierownicy.

  3. PARKOWANIE I ZAKOŃCZENIE PRZEJAZDU
    Po zlokalizowaniu hulajnogi ELO na mapie odblokuj ją skanując kod QR. Jeśli napotkasz trudności podczas skanowania włącz latarkę w swoim telefonie.

    Hulajnogi nie można parkować w miejscach takich jak:
  • Środek ścieżki rowerowej lub chodnika
  • Przejazdy dla wózków inwalidzkich
  • Ogrodzone osiedla
  • Tereny zielone
  • Wejścia do szpitala
  • Autostrady i drogi ekspresowe

W strefach bez możliwości parkowania (czerwony obszar zaznaczony w aplikacji ELO). Za pozostawienie hulajnogi w tym obszarze grozi kara!

Zakończenie przejazdu

Po poprawnym zaparkowaniu hulajnogi naciśnij w aplikacji przycisk „Zakończ przejazd”. W aplikacji możesz sprawdzić sugerowane miejsca parkingowe. Wystarczy, że klikniesz w ikonę „P”.

4. ILE KOSZTUJE KORZYSTANIE Z HULAJNÓG ELO?
Opłaty związane z użytkowanie hulajnóg ELO to opłata za odblokowanie oraz stawka minutowa. Ceny mogą się różnić w zależności od pory dnia i miasta. Przejazdy mogą być objęte minimalną opłatą. Stawki widoczne są w aplikacji ELO. Kliknij w hulajnogę na mapie żeby sprawdzić aktualną cenę. 

5. BEZPIECZEŃSTWO W ZWIĄZKU Z COVID-19
Dbamy o bezpieczeństwo naszych klientów na każdym kroku. Hulajnogi ELO codziennie czyszczone są płynem do dezynfekcji. Dokładnie odkażamy miejsca z którymi bezpośrednio mają kontakt nasi klienci. Nasi pracownicy stosują środki bezpieczeństwa i higieny zgodnie z wymaganiami Państwowej Inspekcji Sanitarnej oraz WHO.  Ty również możesz pomóc w zachowaniu higieny podczas użytkowania hulajnogi.

Co możesz zrobić?

Przetrzyj kierownice oraz jej elementy za pomocą chusteczki nasączonej płynem do dezynfekcji przed oraz po zakończonej jeździe.

Załóż rękawiczki ochronne.

6. WYPADEK
Jeśli podczas korzystania z hulajnogi zdarzył Ci się wypadek koniecznie zabezpiecz miejsce zdarzenia. Sprawdź czy Ty oraz inni uczestnicy wypadku jesteście bezpieczni. Jeśli to konieczne poinformuj służby ratunkowe

7. ZASADY BEZPIECZEŃSTWA

  • Noś kask
  • Sprawdź hamulce przed rozpoczęciem przejazdu
  • Przestrzegaj przepisów ruchu drogowego
  • Musisz mieć ukończone 18 lat
  • Wymagane jest prawo jazdy lub dokument tożsamości
  • Jeden kierowca na pojazd (bezwzględny zakaz pasażerów – grozi za to kara!) 
  • Nie pij alkoholu podczas jazdy
  • Zachowaj ostrożność i nie spiesz się podczas jazdy w nocy
  • Zawsze zwracaj uwagę na samochody, rowery i pieszych

8. DLACZEGO OPŁATY NALICZANE SĄ PO ZAKOŃCZENIU PRZEJAZDU?

Jeśli opłata jest dalej naliczana:

  • sprawdź czy zaparkowałeś poprawnie hulajnogę i zakończyłeś przejazd w aplikacji
  • odczekaj minutę po zakończeniu przejazdu w aplikacji
  • sprawdź połączenie z internetem w telefonie
  • zrestartuj aplikację i spróbuj zakończyć przejazd ponownie

9. REZERWACJA HULAJNOGI
Istnieje możliwość zarezerwowania hulajnogi. Wejdź w aplikację, znajdź hulajnogę i kliknij ikonę zegara by zarezerwować. Hulajnoga jest dla Ciebie zarezerwowana na 10 minut. Nie pobieramy dodatkowej opłaty za rezerwację.

Arrow-up
pl_PLPolski
en_USEnglish pl_PLPolski